Основні новели Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”

   12 березня 2018 року Президент України підписав прийнятий Верховною Радою закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (далі - Закон), який опубліковано 17 березня 2018 року в «Голосі України» №50/2018 та набере чинності через три місяці, 18 червня 2018 року, крім частини другої статті 23 цього Закону, яка набирає чинності через один рік з дня набрання чинності цим Законом.
   Закон визначає правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, порядок їх створення, діяльності та припинення, права та обов'язки їх учасників.
   Основними новелами даного Закону є:
   - відсутність обмежень у кількості учасників товариства (ст. 4 Закону);
    - визначення понять «корпоративний договір» (ч. 1 ст. 7 Закону) та «безвідклична довіреність» (ч. 1 ст. 8 Закону);
    - введено поняття договору про створення товариства (ч. 2 ст. 10 Закону);
    - зменшено обов’язковий перелік відомостей, що зазначаються в статуті (ст. 11 Закону) (в статуті не потрібно зазначати перелік учасників, їх персональні дані, розмір статутного капіталу, розмір часток учасників);
   - зменшується строк на внесення вкладу учасниками товариства у зв’язку із створенням товариства з 1 року до 6 місяців з дати державної реєстрації товариства, якщо інше не передбачено статутом (ч.1 ст.14 Закону);
   - встановлена жорстка система відповідальності за прострочення внесення вкладу учасником товариства (ст. 15 Закону);
удосконалено можливість переважного права придбання частки у статутному капіталі та запроваджено нова форма судового захисту у вигляді вимоги про переведення прав та обов’язків покупця частки (ст. 20 Закону);
   - визначена чітка процедура звернення стягнення на частку учасника товариства (ст.22 Закону);
   - встановлено порядок виходу учасника з товариства (ст.24 Закону);
   - визначено випадки скликання загальних зборів учасників товариства (ст. 31 Закону) та закріплено процедуру прийняття рішень загальними зборами учасників з порядку денного ( ст. ст. 34-37 Закону);
   - регламентовано можливість створювати наглядову раду товариства (ст. 38 Закону);
   - визначено поняття «посадових осіб товариства» та «конфлікт інтересів» (ст. 42 Закону);
    - встановлено порядок надання згоди на вчинення значних правочинів та згоди на вчинення правочинів, щодо яких є заінтересованість ( ст. ст. 44-46 Закону);
    - надано можливість конвертувати майнові вимоги учасника до товариства в частку в статутному капіталі товариства за принципом конвертації боргу в капітал (ст. 54 Закону).

 

SMS-інформування власників нерухомості про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю

   У питанні незаконного заволодіння майном принциповим моментом є час, тому чим швидше законний власник зреагує на захоплення майна, тим більше має шансів повернути вкрадене без втрат.

   За законом власник об’єкта нерухомого майна має можливість накласти заборону на проведення реєстраційних дій терміном до 10 діб, аби протягом цього періоду мати можливість звернутись до суду і зупинити незаконні дії.

   SMS-Маяк саме той проект, який суттєво підвищує шанси на оперативне реагування й ефективний захист порушених прав.

   Завдяки цьому сервісу його користувачі отримуватимуть SMS-повідомлення про вчинення реєстраційних дій щодо нерухомості у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав).

   Сервісна послуга з інформування про реєстраційні дії у Державному реєстрі прав надається виключно за умови наявності зареєстрованого права власності на окремий індивідуально визначений об’єкт нерухомого майна з присвоєним реєстраційним номером такому об’єкту:

  а) власнику окремого індивідуально визначеного об'єкта нерухомого майна - про подані заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо належного такому власнику об'єкта нерухомого майна, а саме про реєстраційний номер, дату і час реєстрації таких заяв;

  б) користувачу земельної ділянки - про подані заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо земельної ділянки, яка перебуває у користуванні такого користувача, а саме про реєстраційний номер, дату і час реєстрації таких заяв;

  в) фізичним та юридичним особам - про проведені реєстраційні дії стосовно будь-якого окремого індивідуально визначеного об'єкта нерухомого майна без зазначення відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про суб'єктів таких прав.

   Таким чином, фізичні та юридичні особи можуть бути проінформовані про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, що суттєво збільшить шанси власників на захист власності від рейдерських атак.

Детальніше про сервіс: https://online.minjust.gov.ua/sms/

 

Види  контролю  за діяльністю державних реєстраторів, уповноважених осіб суб'єктів державної реєстрації

   Контроль за діяльністю державних реєстраторів, уповноважених осіб суб'єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, і фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державна І реєстрація) здійснюється Мін'юстом шляхом:
розгляду скарг, поданих відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
-  моніторингу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
розгляду обґрунтованих подань територіальних органів Мін'юсту     (далі - обґрунтованих подань). 
     Під обґрунтованим поданням слід розуміти подання, складене на підставі повного і всебічного з'ясування обставин, які стали підставою для його направлення, з урахуванням наданих територіальним органам Мін'юсту повноважень та підтверджене певними доказами.
    Підставою направлення до Мін'юсту обґрунтованого подання є:
    - скарга особи з вимогою про поновлення своїх прав і захист законних і інтересів, порушених рішеннями, діями або бездіяльністю державних І реєстраторів, діями або бездіяльністю уповноважених осіб суб'єктів державної реєстрації;
   -  повідомлення органу влади або його посадової особи про порушення законодавства у сферах державної реєстрації;
   -  звернення громадської організації на виконання своєї статутної мети за захистом порушених прав і законних інтересів особи (за наявності документа, що підтверджує повноваження відповідно до статті 237 Цивільного кодексу України).
Розгляд обґрунтованих подань здійснюється Мін'юстом у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
    У разі виявлення під час розгляду обґрунтованого подання порушень порядку державної реєстрації контроль здійснюється шляхом проведення камеральної перевірки.
 
    За результатами проведеної камеральної перевірки Мін'юст приймає мотивоване рішення у формі наказу.

Вимоги до оформлення скарги у сфері державної реєстрації

  Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
Вимоги до оформлення скарги, що подається до Міністерства юстиції України, його територіальних органів, визначені:
   -  Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно таїх обтяжень»;
   -  Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань»;
   -  Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановоюКабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128.
  Поширеними помилками, яких припускаються скаржники під час оформлення та подачі скарги, є:
    -  до скарги додано не засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника;
   - у скарзі відсутні відомості про наявність чи відсутність судового спору зпорушеного у скарзі питання;
   - розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;
   -  закінчився встановлений законом строк подачі скарги;
   - у скарзі не вказано повне найменування (ім'я) скаржника;
   -  скаргу подано особою, яка не має на це повноважень;
   -  у скарзі не зазначено дату складання скарги.
 
  У разі порушення вимог Законів щодо строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, суб'єкт розгляду скарги (Міністерство юстиції України, його територіальний орган) на підставі висновку комісії приймає мотивоване рішення про відмову у розгляді скарги без розгляду її по суті у формі наказу.
 
Розгляд скарг у сфері державної реєстрації
 
    Кожен громадянин має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації до Міністерства юстиції України, територіальних органів Міністерства юстиції України або до суду.
    При   Міністерстві   юстиції   України   та   Головному   територіальному управлінні юстиції у Черкаській області створено Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації.
       Міністерство юстиції України розглядає скарги:
на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
    Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:
на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;
на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора;
-  на дії або бездіяльність суб'єктів державної реєстрації.
   Крок 1:Скаржник подає письмову скаргу (вимоги до оформлення скарги визначені статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень», статтею 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»).
   Крок 2:Комісія розглядає скарги в строк, що не перевищує 45 днів.
   Крок 3:За результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про:
відмову в задоволенні скарги;
задоволення (повне чи часткове) скарги.
  Крок 4: Прийняті Комісією рішення, пов'язані із внесенням відомостей до реєстрів, виконуються не пізніше наступного дня після прийняття такого рішення.
    Скаргу можна подати або надіслати до:
- Міністерства юстиції України (вул. Архітектора Городецького, 13, м.Київ, 01001);
-  Головного    територіального    управління    юстиції    у    Черкаській області (бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001).
 
 
Оскарження відмови у проведенні реєстраційних дій щодо нерухомості

  Відмова у проведенні реєстраційних дій щодо нерухомості може бути оскаржена до територіального органу Мін’юсту або до суду.

  У проведенні реєстраційних дій може бути відмовлено з наступних причин:
   - неналежний пакет документів;
   - майно має зареєстровані обтяження;
   - майно не підлягає державній реєстрації;
   - майно, яке планується зареєструвати є вже зареєстрованим;
   - документи подано особою, яка не має на це повноважень;
 - якщо строк, встановлений для усунення обставин, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав завершився.

  При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, тому скаргу можна подати або надіслати за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.

  Якщо державним реєстратором безпідставно, необґрунтовано відмовлено у проведенні реєстраційних дій, то за результатом розгляду скарги приймається рішення про задоволення скарги. У такому випадку скасовується рішення про відмову в державній реєстрації прав та проводиться державна реєстрація прав на нерухомість.

   Рішення, прийняте за результатом розгляду скарги, виконується не пізніше наступного робочого дня після прийняття такого рішення. При цьому, повторне подання документів для проведення державної реєстрації прав на нерухомість та сплата адміністративного збору не вимагається.

 

Порядок роботи Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації

    Кожна особа, яка вважає, що її права порушено у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу, може звернутися зі скаргою на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації  не тільки до суду, а і до Міністерства юстиції України або його територіальних органів.
     При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (далі – комісія).
Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність в межах Черкаської області.
Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області.
    Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її Голова.
     Комісія складається з Голови, заступника Голови, секретаря та не менше п’яти членів.
   Головою комісії за посадою є начальник Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, заступником голови є заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації - начальник Управління державної реєстрації.
  Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос Голови комісії є ухвальним.
   За результатом розгляду скарги комісія на підставі висновків комісії приймає мотивоване рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні з підстав, передбачених ч. 6 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»,а також ч. 6 ст. 34  Закону України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», у формі наказу.
 
 
Звернення до Комісіїз питань розгляду скарг у сфері державної реєстраціїдля поновлення порушених прав та законних інтересів
 
Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.
  При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області працює Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісія).
   Скарга розглядається Комісією виключно за умови, що вона подана особою, права та законні інтереси якої порушено рішеннями, діями або бездіяльністю державних реєстраторів, діями або бездіяльністю суб’єктів державної реєстрації.
   Під час розгляду скарги по суті Комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, зазначених у скарзі, та інші обставини, які мають значення для об’єктивного розгляду скарги, у тому числі шляхом перевірки відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та у разі необхідності витребування документів, пояснень тощо у суб’єкта оскарження, і вирішує:
   1) чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб’єктом оскарження, чи мала місце оскаржувана дія або бездіяльність суб’єкта оскарження;
   2) чи було оскаржуване рішення прийнято суб’єктом оскарження на законних підставах, чи здійснювалася дія або вчинялася бездіяльність суб’єктом оскарження на законних підставах;
  3) чи належить задовольнити кожну з вимог скаржника або відмовити в їх задоволенні;
  4) чи можливо поновити порушені права або законні інтереси скаржника іншим способом, ніж визначено ним у своїй скарзі (зокрема внесення шляхом виправлення технічних помилок у записах реєстрів взамін скасування рішення державного реєстратора);
  5) які рішення підлягають скасуванню або які дії, що випливають з факту скасування рішення або з факту визнання оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними, підлягають вчиненню.
 Зарезультатами розгляду скаргиприймається рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні у формі наказу.
 Копії рішення, прийнятого за результатом розгляду скарги, засвідчені в установленому законодавством порядку, надсилаються скаржнику, суб’єкту оскарження, а такожзаінтересованим особам, які брали участь у розгляді скарги по суті, протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
 
 
Оскарження рішень, дій або бездіяльності державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації в адміністративному порядку
 
  Реєстрацію бізнесу здійснюють суб’єкти державної реєстрації: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб’єкти.
    Державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус.
     Повноваження державногореєстратора визначені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон).
      Відповідно до Закону державний реєстратор:
       1) приймає документи;
      2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
      3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
       4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр);
       5) веде Єдиний державний реєстр;
       6) веде реєстраційні справи;
       7) здійснює інші повноваження, передбачені Законом.
  Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.
 При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (м. Черкаси, бульв. Шевченка, 185).
  Комісія розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.
 
Вимоги до скарги на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації
 
    Відповідно до вимог ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:
 1)повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;
 2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;
  3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;
  4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
  5) засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника в результаті прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі подання скарги на рішення про державну реєстрацію прав);
  6) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення до Державного реєстру прав;
  7) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.
   Якщо скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав подається представником скаржника, до скарги додається довіреність чи інший документ, що підтверджує його повноваження, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.
   Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до територіальних органів Мінюсту протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
  Скарга на рішення про державну реєстрацію прав розглядається в порядку, визначеному цим Законом, виключно за умови, що вона подана особою, яка може підтвердити факт порушення її прав у результаті прийняття такого рішення.
  Так, кожна особа має право оскаржити рішення, дію або бездіяльність державного реєстратора прав та державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не тільки через суд, а й звернувшись з відповідною скаргою до Міністерства юстиції України або територіальних органів Міністерства юстиції України. 
 
 
Строки для оскарження та розгляду скарг Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
   Особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації порушено, може оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації до Міністерства юстиції України, його територіального органу або до суду.
   Для розгляду скарг створена постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області. Дана комісія розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.
   Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, подаєтьсяпротягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.Днем подання скарги вважається день її фактичного отримання Міністерством юстиції України або його територіальним органом, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв'язку від скаржника поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті. У разі якщо останній день строку для подання скарг, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
   Рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України протягом 15 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
   Термін розгляду скарги становить 30 календарних днів. У разі, якщо розгляд та вирішення скарги потребують перевірки державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, а також залучення скаржника чи інших осіб Міністерство юстиції України або його територіальні органи можуть встановити інший строк розгляду скарги, повідомивши про це скаржника. При цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.
 
Порядок державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва
 
   Статтею 27 1 Закону України  «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі-Закон) передбачено перелік документів, що подаються для державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва, а саме:
  1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об’єктом (у разі відсутності у Державному реєстрі прав зареєстрованого відповідного речового права на земельну ділянку);
  2) документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт (крім випадків, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів);
  3) документ, що містить опис об’єкта незавершеного будівництва за результатами технічної інвентаризації такого об’єкта.
   Для державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва, що підлягає приватизації, подаються такі документи:
  1) копія наказу Фонду державного майна України про включення об’єкта незавершеного будівництва до переліку об’єктів державної власності, що підлягають приватизації;
  2) копія наказу державного органу приватизації про прийняття рішення про приватизацію такого об’єкта;
  3) документ, що містить опис об’єкта незавершеного будівництва за результатами технічної інвентаризації такого об’єкта.
   Державна реєстрація права власності на об’єкт незавершеного будівництва, набутого на підставі договору, здійснюється на підставі такого договору.
   Державна реєстрація права власності на об’єкт незавершеного будівництва на підставі рішення суду, що набрало законної сили, проводиться за правилами, визначеними частинами першою - третьою цієї статті.
   Державна реєстрація обтяжень на об’єкти незавершеного будівництва проводиться відповідно до вимог, встановлених частиною другою статті 27 цього Закону.
   Звертаємо увагу, що з травня 2016 адміністративні послуги в сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу надаються виконавчими органами сільських, селищних та міських рад, районними державними адміністраціями та нотаріусами .
   Кожна особа має право оскаржити рішення, дію або бездіяльність державного реєстратора прав та державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не тільки через суд, а й звернувшись з відповідною скаргою до Міністерства юстиції України або територіальних органів Міністерства юстиції України.
   Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до територіальних органів Мінюсту протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
  Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги стосовно державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність лише у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.
   Розгляд скарг громадян у Черкаській області забезпечує постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області, головною метою якої, є захист конституційних прав та порушених інтересів фізичних та юридичних осіб.
   Діяльність Комісії здійснюється виключно на безоплатній основі, що є відмінним від оскарження наведених дій в судовому порядку, де необхідно сплачувати судовий збір.
Вимоги та порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації визначені законам та Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1128 від 25.12.2015.
 
 
Підстави та порядок зупинення державної реєстрації прав
   Згідно зі ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» проведення реєстраційних дій зупиняється на підставі рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, або на підставі заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об’єкта нерухомого майна.
  Про зупинення реєстраційних дій на підставі рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об’єкта нерухомого майна.
  У разі наявності зареєстрованих заяв на проведення реєстраційних дій державний реєстратор, який здійснює розгляд таких заяв, невідкладно повідомляє про зупинення реєстраційних дій відповідних заявників.
Рішення суду або заява власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій реєструється у Державному реєстрі прав.
  Державний реєстратор приймає рішення про відновлення реєстраційних дій на підставі рішення суду про скасування рішення суду, що було підставою для прийняття рішення про зупинення проведення реєстраційних дій, або на підставі заяви власника об’єкта нерухомого майна про відкликання власної заяви про заборону вчинення реєстраційних дій, зареєстрованих у Державному реєстрі прав.
  Державний реєстратор також приймає рішення про відновлення реєстраційних дій, якщо власником об’єкта нерухомого майна, яким подано заяву про заборону вчинення реєстраційних дій, у строк, що не перевищує десяти робочих днів, не подано рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили.
Про відновлення реєстраційних дій (крім відновлення реєстраційних дій на підставі заяви власника об’єкта нерухомого майна про відкликання власної заяви про заборону вчинення реєстраційних дій) державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об’єкта нерухомого майна.
  У разі наявності зареєстрованих заяв на проведення реєстраційних дій після прийняття рішення про відновлення реєстраційних дій загальний строк розгляду відповідних заяв продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
 Кожна особа має право оскаржити рішення, дію або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, не тільки через суд, а й звернувшись з відповідною скаргою до Міністерства юстиції України або територіальних органів Міністерства юстиції України.
  Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до територіальних органів Мінюсту протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю. 
  Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги стосовно державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність лише у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.
   Розгляд скарг у Черкаській області забезпечує постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, головною метою якої є захист конституційних прав та порушених інтересів фізичних та юридичних осіб. 
 
До увагипредставників агропідприємств!
 
   Для оперативного реагування на випадки силового захоплення на території Черкаської області земельних ділянок та об’єктів аграрної інфраструктури, інші прояви аграрного «рейдерства»при Черкаській обласній державній адміністрації діє регіональна робоча група з питань захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств.
   В липні 2018 року чергові засідання регіональної робочої групи відбудуться  11.07.2018 та 25.07.2018 об 11.00 год. За адресою: м. Черкаси, бул. Шевченка, 185, каб. № 340.
   Для довідок та запису звертатися за телефоном: (0472) 33-00-27 або за адресою: м. Черкаси, бул. Шевченка, 185, каб. № 244.